Utazás a Maldív-szigetekre: Hogyan jutunk el a Sun Islandre
2018. december 27. írta: Gaba VR

Dél-Ázsia Vlog Ep08

Azt hihetnénk, hogy Sri Lankáról pillanatok alatt átérhetünk a csupán pár száz kilométere fekvő maldív-szigeteki paradicsomba. Az igazság azonban az, hogy akár Magyarországról, akár egy közeli reptérről indulunk útnak, kifejezetten kalandos módon jutunk csak el a Sun Island-re.

Kövesd végig az utazásomat a mesés szigetre, földön, vízen és levegőben. Nézd meg, hogy mit lát az utazó, aki a Maldív-szigetek felé veszi az irányt, és légy velem az első lépéseknél a parányi szárazföld felé vezető úton, a fehér homokos és türkiz vizű Indiai-óceán felett átívelő hidacskán...

(A tökéletes VR élmény érdekében mobileszközön a címsorra kattintva nyisd meg az alábbi videót - ne a "lejátszás" gombra kattints)

Hajnali fél6-kor a sri lankai Colombo reptéren kezdődik az utazás, hogy délután már a Maldív-szigetek türkiz tengerpartjain sétálhassunk. Addig azonban két különböző repülővel, egy busszal és egy hajóval kell utaznunk ahhoz, hogy először Maléba, a Maldív térség fővárosába, majd egy Maamigili nevű kis szigetre jussunk, ahonnan további transzferrel érjük el a célállomásunkat.

Ha közvetlenül Magyarországról indulunk, az egyik köztes állomásunk szintén Maléban lesz, ahol mind a colombói, mint a magyar Liszt Ferenc reptérhez képest egy jóval kisebb repülőtér fogad. Nincsen zárt terminál, és egy kis, egyemeletes épületsorban végzik el a vámvizsgálatot, hogy aztán átengedjenek az úgynevezett belföldi járatokhoz. A vizsgálatok során az alkoholos italokat, a disznóhúst és bizonyos gyógyszereket is elkoboznak, úgyhogy érdemes előre tájékozódni arról, hogy mit szabad bevinni a Maldív-szigetekre.

A nagy Qatar vagy Emirates gépek után, amik Európából érkeznek, a kis belföldi járatok kifejezetten fapadosnak tűnhetnek. A fentihez hasonló légcsavaros kis gépekkel repülünk tovább, melyeken sem légkondicionálás, sem egyéb plusz szolgáltatás nincsen. Sűrű széksorok és klimatizálás híján hatalmas hőség fogad, ráadásul a kis csomagtároló rekeszek miatt a mindeddig kézipoggyászként utaztatott bőröndöket is muszáj mindenképp feladni a csomagtérbe. Egy maldív-szigeteki utazás során a belföldi járatok okozzák a legtöbb kényelmetlenséget, de mialatt egyre délebbre tartunk, az ablakon keresztül kétségtelenül csodás panoráma tárul a szemünk elé, az óceán közepén kiemelkedő korallzátonyokkal és szigetcsoportokkal.

Legközelebb pár kilométerre a célszigettől lépek szilárd talajra egy egészen apró reptéren, ahol a termináloknál már emeletek sincsenek. Itt kis mikrobuszokba tömörítik az embereket, és úgy visznek át minket a hajókikötőbe. A csomagokat szintén kis furgonokkal hozzák utánunk a reptérről, és csak közvetlenül a kishajókra való átszállás előtt győződhetünk meg arról, hogy valóban megvan-e az összes bőröndünk. Azokat aztán a vízi taxi személyzete pakolja föl nekünk a fedélzetre.

Miután minden csomagot elhelyeztek a hajón, mi is fölszállunk, és így közelítjük meg a Sun Island-et. A sziget mellé érve első ránézésre olyan, mintha teljesen lakatlan lenne, pedig a fák és cserjék mögött végig kis házakat találunk majd, ahonnan pár méter séta csupán az óceán. A vízitaxi a sziget északi partja, a Hableány beach felől közelíti meg a partot, és az erdős területek után a nagy medence és a bár melletti partszakaszt is láthatjuk. Persze, egyelőre csak gyanútlanul, hiszen a tenger felől többnyire csak a sziget növényzete látszik, és a közte lévő épületek pedig csak a hosszú gyaloghídhoz közeledve bukkannak fel.

Partot érve, a szigettől különálló kikötőben egy hatalmas Sun Island felirat fogad minket. Akár ilyen kishajóval, akár hidroplánnal érkezünk, gyakorlatilag ez az első dolog, amit a vendégként látunk a szigetből: úgymond a paradicsom kapuja…

Innen aztán egy kis hídon keresztül tudjuk megközelíteni magát a szigetet. De még mielőtt ténylegesen a partra tennénk a lábunkat, máris látszik a gyönyörű türkiz víz, ami a tengerfenéken lévő fehér homoknak köszönhető. A viszonylag sekély, tiszta víz alól szépen visszaveri a Nap sugarait, és ilyen világos, különleges színt kölcsönöz az Indiai- Óceánnak. Aztán partot érve már a száraz állapotában is látszik az igen apró szemű, hófehér homok, amely, mint később látjuk majd, sziget-szerte borítja a strandokat.